Spletna stran ZAPS uporablja piškotke, s katerimi si pomagamo pri zagotavljanju storitev. Nova evropska direktiva zahteva, da od vas pridobimo soglasje za namestitev piškotkov na računalnik in vam omogočimo upravljanje z njimi. Poleg internih piškotkov, ki so nujno potrebni za delovanje strani, uporabljamo analitične piškotke servisa Google Analytics. Z uporabo naših storitev se strinjate, da lahko uporabljamo piškotke. V redu | Več o tem
SLO|ENG
išči
piši

natečaji

    2020
    2019
    2018
    2017
    2016
    2014
    2013
    2012
    2011
    2010
    2009
    2008
    2007
    2006
    2005
    2004
    2003
    2002
 

MINIPLEKS MESTNEGA KINA

Odprti, projektni, enostopenjski natečaj za izbiro strokovno najprimernejše rešitve za: MINIPLEKS MESTNEGA KINA

Predmet projektnega natečaja
Naročnik Mestna občina Ljubljana želi revitalizirati obstoječi podhod Ajdovščina v Ljubljani. Podhod se nahaja v ožjem mestnem središču in poteka med Metalko in Parkom slovenske reformacije. Bil je zgrajen leta 1976 in je pešcem zagotavljal varno prečkanje nekoč zelo prometne Slovenske ceste, v njem so bile trgovine in servisne dejavnosti. Vendar pa je danes podhod izgubil svoj pomen, saj je celotno območje Slovenske ceste pešcem bolj prijazno in izven-nivojski prehod za pešce ni več potreben. To se kaže tudi v precej zapuščenem in praznem podhodu, saj so mnogi trgovski lokali že zaprli svoja vrata.
S tem natečajem želi investitor pridobiti strokovno najprimernejše rešitve za ureditev minipleksa mestnega kina, ter pridobitev izdelovalca projektne dokumentacije za spremembo namembnosti, rekonstrukcijo in prizidavo k obstoječemu podhodu Ajdovščina, skupaj z umestitvijo programa Javnega zavoda Kinodvor v objekt.



Naročnik: Mestna občina Ljubljana
Rok oddaje: 05.03.2020
Zaključno poročilo komisije: 16.04.2020
Povezava na Portal JN: https://www.enarocanje.si/Obrazci/?id_obrazec=334988



1. nagrada: 11235, delovna šifra: 04





Plakati

Mapa


Avtorji
mag. Peter Gabrijelčič, univ.dipl.inž.arh.
Tomaž Ebenšpanger, univ.dipl.inž.arh.
Boštjan Gabrijelčič, univ.dipl.inž.arh.
Aleš Gabrijelčič, univ.dipl.inž.arh.
Anja Mencinger, abs.arh.
Nik Solina, abs.arh.
Lovre Mohorič, štud.arh.

insert iz poročila komisije:

Avtorji so se odločili, da podolgovato horizontalno obliko obstoječega podhoda preokrenejo v vertikalno obliko dvigajočega se prostora, ki se preko krožnega stopnišča tekoče preliva na mestno pritličje in obratno. Pretvorba horizontalne v vertikalno in posledično podolgovate v centralno- krožno zasnovo mestnega kina je poglavitno izhodišče predloga, iz katerega izhajajo vse urbanistične, funkcionalne, tehnične in oblikovne rešitve.

Vhodni paviljon v kino je postavljen na gradbeno linijo Zadružne zveze v ospredje trga pred Figovcem. Namenoma je porinjen na sam notranji rob pločnika Slovenske ceste, da pusti prost večji del ploščadi proti parku. V obliki nizkega valja postane paviljon del ansambla raznorodnih stavb v prostoru Ajdovščine. Okrogla oblika paviljona omogoča tekoče in gladko prehajanje pešcev v vse smeri. Gladka okrogla fasada brez napuščev deluje v prostoru kot znak oziroma izložbeno okno kina, ki vabi v svojo notranjost.

Skozi veliko polkrožno odprtino, v kateri so markantne krožne stopnice, se notranji prostor paviljona prelije v prostorno preddverje, ki oblikuje osrednji prostor mestnega kina. Spodnja avla postane del mestnega pritličja preko neposredne vizualne povezave v odprt in osvetljen prostor osrednje avle, ob kateri sta razporejena sklopa velike in malih dvoran.

Dostop do dvoran je urejen dosledno skozi prehode zaslonov servisnih in pomožnih prostorov kina, da ne moti dogajanja v osrednjem prostoru preddverja, hkrati pa omogoča pregledno gibanje in neovirano kroženje obiskovalcev. Prav tako je tudi večnamenska dvorana rešena tako, da se lahko v njej nemoteno odvijajo razne spremljajoče dejavnosti mestnega kina, ob večjih prireditvah pa se večnamenski prostor enostavno razširi v preddverje. Primerno so rešeni tudi dostop do zaodrja velike kinodvorane, kot tudi razporeditev tehničnih prostorov za ogrevanje, ohlajevanje in prezračevanje kina.

Žirija se je odločila, da bo dala prednost tistim predlogom, ki so se v največji meri odmaknili od linearne zasnove in podolgovate oblike obstoječega podhoda, da bi na ta način opustili značaj prehodnosti prostora bodočega kina. Po mnenju žirije je elaborat z delovno številko 4 od preferenčnih centralnih zasnov po vseh merilih najbolj celovita rešitev. Centralna zasnova vhodnega paviljona in kina v kleti tvorita zaključeno celoto. Zasnova je prepričljiva po svoji enostavnosti in smiselni ureditvi, izpeljana je dosledno tako v organizaciji funkcij in poti kina kot v oblikovanju notranjega ambienta. Podzemni del kina se ne ozira za nekdanjo funkcijo podhoda in jo želi izbrisati iz spomina, izhod na površje skozi ohranjen del podhoda pri Metalki uporabi zgolj za požarni pobeg. Po mnenju žirije predlog v največji meri ustreza pričakovanjem naročnika in je skoraj v vseh pogledih tehnično ustrezen in neproblematičen. Po skoraj idealni shemi ponuja najbolj logične odgovore na zastavljena vprašanja. V ključnih točkah izpolnjuje zahteve končnega uporabnika in omogoča izvajanje dejavnosti bodočega mestnega kina, v skladu z njegovimi vsebinskimi, tehničnimi in logističnimi značilnostmi ter potrebami. Sorazmerno nizek okrogel paviljon s svojo obliko in po vsem obodu zastekljeno opno dobro rešuje povezanost trga s parkom. Rešitev vzpostavlja dinamično dramaturgijo vstopanja in prehajanja iz svetlobe mestnega pritličja v mistični svet zatemnjenega preddverja in temo kinodvoran v mestnem podpodju, kakršna nastane iz prostorskega doživetja vrtenine in ortogonalnega volumna. Manjša težava zasnove naj bi bil le poseg v nosilno konstrukcijo obstoječega podhoda zaradi sorazmerno velikega polkrožnega izreza, ki največ prispeva k želenem občutku prostornosti. Čeprav to predstavlja določen konstrukcijski izziv, je predlagano zasnovo vendarle mogoče izvesti brez tveganja večjih stroškov in brez večjih izboljšav posameznih rešitev. Predlog upošteva predpisane odmike in kulturno varstvene pogoje ter ustrezno prezentira arheologijo, čeprav je posebej ne vključuje v vidno polje preddverja. Celovito, z zgodbo, zasnovo, tehnologijo in detajli podprt interier kina je v predlogu enako pomemben kot so zasnova paviljona in njegov učinek v prostoru. Oblikovanje interiera s predlaganim izborom materialov in tipične kombinacije barv ustvarja umirjen, klubski ambient, ki v součinkovanju s padajočo svetlobo skozi razprt dvoetažni prostor stopnišča zagotavlja prijetno počutje obiskovalcev kot tudi osebja mestnega kina.

Predlogu je žirija soglasno dodelila prvo nagrado zaradi dosledno izpeljane zasnove, ki upošteva posebnosti delovanja mestnega kina v posebnih pogojih lokacije in jasne govorice paviljona, ki v prostor vnaša tipološko prepoznaven poudarek in s tem hierarhično uredi sicer raznoliko mestno pritličje.





  Dokumentacija



OCENJEVALNA KOMISIJA

Predsednik ocenjevalne komisije (naročnik):
prof. Janez Koželj, podžupan MOL

Namestnik predsednika ocenjevalne komisije (ZAPS):
doc. Nande Korpnik, univ.dipl.inž.arh.

Članica (naročnik):
Metka Dariš, univ.dipl.oblikovalka vizualnih komunikacij

Članica (naročnik):
Majda Gostinčar, univ.dipl.inž.arh.

Član (naročnik):
Matej Vozlič, univ.dipl.inž.arh.

Članica (ZAPS):
Vanja Gregorc Vrhovec, univ.dipl.inž.arh.

Član (ZAPS):
Arne Vehovar, univ.dipl.inž.arh.

Namestnica članov (naročnik):
Vladka Ljubanović, univ.dipl.inž.arh.

Namestnik članov (ZAPS):
Uroš Rustja, univ. dipl. inž.arh.

Poročevalka A:
Dalija Tanšek, univ. dipl. inž. arh.

Izvedenka za urbanizem:
Barbara Jovan, univ. dipl. inž. arh.

Izvedenka za ZVDS:
Irena Vesel, univ. dipl. inž. arh.

Izvedenec za ekonimiko gradnje:
Milan Čerkez, udig

Izvedenec za tehnologijo:
Bojan Bajsič, vodja tehničnega oddelka Kinodvor

Skrbnica natečaja:
Dunja Šutanovac, univ. dipl. inž. arh.